خلوتی برای ساده نویسی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است


ملت عشق


"دانش ما در زمینه‌ی ادبیات داستانی هنوز ارتقاء نیافته است"

روز شنبه هفتم آذر 94، کارگاه نقد داستان هم نگر ساری به سرپرستی حسین اعتمادزاده، جلسه نقد و بررسی رمان "ملت عشق" اثر الیف شافاک را برگزار کرد. نخست حسین اعتمادزاده پیرامون ضعف فرهنگی و نبود دانش کافی در زمینه ادبیات داستانی گفت:

۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۶:۱۳
محمد حسین

امروز به فوبیای سوار شدن هواپیما نه گفتم و با مهندس دانیال سوار شدیم  (البته الان دفعه ششم هست که سوار هواپیما می شم ضمنا دانیال گفت هر کی پرسید کجا می ری بگو داریم می ریم مشهد گفتم باشه دروغ مصلحتی حیف که قول دادم نگم کجا رفتیم ) من فوبیای زیادی دارم که تصمیم گرفتم باهاشون مقابله کنم اجازه بدید یه خاطره تعریف کنم ( یادمه من و مدیر شرکتمون آقای سعادت رفتیم ساختمان اداری شرکت نفت واقع در محل کارمون فک کن 17 طبقه هست ما خداروشکر طبقه 10 کار داشتیم خلاصه مجبور بودم مقابله کنم با فوبیای سوار شدن آسانسور و سوار شدیم طبقه 10 خوش امدید .

۲۱ آبان ۹۶ ، ۲۲:۱۲
محمد حسین

واژهٔ فلسفه
 

واژه فلسفه از واژهٔ یونانی Philosophia برگرفته شده است که به معنای خرد دوستی است و در زبان عربی و فارسی رایج‌ گشته است. این واژهٔ یونانی از دو بخش تشکیل شده است: -Philo به معنی دوستداری و sophia- به معنی دانایی.
اولین کسی که این واژه را به کار برد، فیثاغورس بود. زمانی از او پرسیدند که: «آیا تو فرد دانایی هستی؟» وی پاسخ داد:«نه، اما دوستدار دانایی (Philosopher) هستم.»
بنابراین فلسفه از نخستین روز پیدایش به معنی دوستی ورزیدن به دانایی، تفکر و فرزانگی بوده.

۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۵
محمد حسین

تنها انسانیت را در نظر داشته باشیم و باقی چیزها را فراموش کنیم. 

اگر بتوانیم از عهده این کار برآییم، آینده انسان، بهشتی خواهد بود لبریز از شادی و دانش و آگاهی، ولی اگر موفق نشویم، یک نابودی عظیم و جهانی را پیش رو خواهیم داشت . 

برتراند راسل

۱ نظر ۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۳۷
محمد حسین

گاهی خودت را مثل یک کتاب ورق بزن انتهای بعضی فکرهایت " نقطه " بگذار که بدانی باید همانجا تمامش کنی.

بین بعضی حرفهایت " کاما " بگذار که بدانی باید کمی تامل ادایشان کنی.

پس از بعضی رفتارهایت هم " علامت تعجب " و آخر برخی عادت هایت نیز علامت " سوال " بگذار.

تا فرصت ویرایش هست... خودت را هر چند شب یکبار ورق بزن... حتی بعضی عقایدت را حذف کن... 

اما بعضی را پر رنگ 



۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۳۷
محمد حسین